قصه مهاجرت من و خانواده

داستانهاي من از زندگي روزمره + كارهاي مهاجرتم شامل اسسمنت، لاج آنلاين، آمادگي جهت مهاجرت و زندگي در استراليا

سفرنامه تایلند-3
نویسنده : کوروش کبیر - ساعت ۱:۱٤ ‎ب.ظ روز یکشنبه ٢ فروردین ۱۳۸۸

روز دوم- 27/11/1387

صبح یکشنبه است. حدود ساعت 9 صبح از خواب بیدار شدیم و پس از صرف صبحانه عازم مرکز شهر شدیم. پس از کمی گشت و گذار در مغازه‌ها برای فردا برنامه تور گشت جزیره رو انتخاب کردیم. تو ساموئی یکسری آژانسها برگزار کننده تور هستند. این تورها از طریق مغازه‌ها یا دکه‌هایی در سطح شهر اطلاع‌رسانی شده و فروخته می‌شوند. سپس همراه با یک تاکسی به مزرعه کروکودیل رفتیم. در این مزرعه دو برنامه اجرا می‌شود. از ساعت 9 صبح تا 4 بعدازظهر ساعتهای زوج یعنی 10، 12، 2 و 4 شوی کروکودیل و ساعتهای فرد یعنی 9، 11، 1 و 3 شوی مار برگزار می‌شه. ما ساعت 2 رسیدیم و هر دو برنامه رو دیدیم. خیلی عالی بود. شوی کروکودیل رو دو نفری اجرا می‌کردند همراه با 4 کروکودیل. پس از اون هم شوی مار کبری بود. ساعتی که ما رفتیم بدلیل گرمی هوا فقط 8 نفر بودیم و این باعث شد که برنامه‌ها خصوصی تر باشه و مثلا توی شوی مارها بعد از اجرای هر برنامه همه افراد با مارهای اون برنامه عکس یادگاری می‌گرفتند که واقعا جالب بود.

بقیه در ادامه مطلب...

این مورد تو برنامه‌های شلوغتر کمتر اتفاق می‌افتاد. مزرعه کروکودیلها تو یه جای دورافتاده تو جزیره بود که کمتر گذر تاکسی می‌افتاد بنابراین برای برگشت هم با تاکسی هماهنگ کردیم که ساعت 4 جلوی مزرعه منتظرمون باشه. بعد از اجرای برنامه به هتل برگشتیم. کرایه رفت و برگشت اون روزمون حدود 500 بات شد که بعدا فهمیدیم با اجاره یک دستگاه موتور سیکلت با حدود 250 بات خیلی راحتتر می‌تونستیم به برنامه‌هامون برسیم.

اجاره موتور سیکلت تو جزیره ساموئی یک امر کاملا مرسوم و متداول بین تمامی گردشگران اعم از آسیایی و اروپایی بود و معمولا کمتر کسی از ماشین یا تاکسی استفاده می‌کرد هر چند که اجاره ماشین هم خیلی ارزون تموم می‌شد. مثلا اجاره تویوتا یاریس حدود 1300 بات در روز بود.

اون روز پس از برگشت از شوی کروکودیل و مارها و کمی استراحت بهمراه فاطمه خانم کمی در استخر هتل شنا کردیم. شب هم برای شام به رستوران هتل رفتیم. از بین منوی رستوران فقط یک نوع از غذاهاش به مذاقمون سازگار اومد که همونو با سوپ و برنج سفارش دادیم و اون رو هم زورکی خوردیم.

روز سوم- 28/11/1387

صبح ساعت 8:30 قرار بود که از طرف تور بیان هتل دنبالمون. 8:25 توی لابی بودیم و ماشین تور که یک وانت بود 8:35 اومد. همزمان غیر از ما چند نفر دیگه هم بودند که حدود ساعت 8:50 اومدند. حتما از دیر اومدنشون متوجه شدین که کجایی بودند. این عادت ما ایرانیها تقریبا همه جا مشهوره!

اولین جائی که رفتیم اسمشGrand Father & Mother بود. یه منطقه ساحلی با تعدادی صخره سنگی و مناظر زیبا. بدلیل بعضی ملاحظات بیش از این نمی‌تونم توضیح بدم.

بعد اون رفتیم یه جائی به اسم Mummified Monk که یه راهب مومیای شده رو از حدود 35 سال پیش نگهداری می‌کنند. یه معبد بود با ساختمانهای زیبا.

پس از اون رفتیم یه جائی به اسم Saffari Park که برنامه‌های جالبی رو اجرا می‌کردند. دم در 200 بات می‌گرفتند و یه بچه ببر همراه با یک شیشه شیر بهت می‌دادند. این بچه ببر رو می‌گرفتی بغل و شیشه رو تو دهنش و در حال شیر خوردن اون باهاش عکس یادگاری می‌گرفتی. بعدش برنامه شوی فیلها بود که خیلی جالب برگزار شد. تو این برنامه مسابقه طناب کشی برگزار شد. من و 14 مرد قوی هیکل یه طرف و یه بچه فیل طرف دیگه. فکر می‌کنین کی برنده شد؟

بعدش نوبت به برنامه فیل سواری رسید. حدود 20 دقیقه فیل سواری که هر لحظه فکر می‌کردی از اون بالا داری میافتی.

کمی پیاده روی در جنگل و مشاهده مناظر طبیعی بسیار زیبا از جنگل و آبشار آب و کسانیکه دوست داشتند کمی شنا در پای آبشار در آب سرد رودخانه. در برگشت از رودخانه برای اولین بار تو تایلند نارگیل خریدیم. نارگیل سبز که بالای اونو با چاقو می‌بریدن و با نی می‌تونستی آب داخلشو نوش جان کنی. بسیار خوشمزه و مقوی. نوبت نهار شد. نهار در یک رستوران زیبای جنگلی. نهار برنج بود با خوراک مرغ. البته از نوع تایلندی و کمی! هم تند.

بعد از نهار رفتیم Magic Garden یک باغ بسیار سرسبز و قدیمی که تعدادی مجسمه زیبا و سنگی با حالتهای مختلف داخلش بود.

بعد از بازدید از این باغ و گشت دور جزیره نوبت Big Buddha رسید. یک معبد زیبا با مجسمه 15 متری بودا. واقعا عالی بود. روز واقعا پر باری رو پست سر گذاشتیم. موقعی که برگشتیم هتل فقط تونستیم خودمون رو به اتاق برسونیم و بیافتیم و بخوابیم.

راستی ما از تهران که خواستیم راه بیافتیم، بنا به توصیه بعضی از دوستان و با توجه به نوع خوراک و حساسیتهای دخترم، مقداری غذای فریز شده با خودمون بردیم که خیلی هم بدردمون خورد. مثل همین امروز که نای رستوران رفتن یا غذا پختن نداشتیم و از همون غذا برای شام استفاده کردیم. پس از استراحت سری به لابی هتل زدیم و تونستم وبلاگم رو آپ کنم. از طریق پذیرش هتل یکدستگاه موتور سیکلت اجاره کردیم با بهای 300 بات برای یکروز که فردا بتونیم از مناظر جزیره و جاهای دیدنی بیشتری دیدن کنیم. (اجاره موتور و ماشین از طریق هتل گرونتر از بیرون بود)

روز چهارم- 29/11/1387

صبح حدود ساعت 10 از هتل زدیم بیرون. کمی گشت و گذار در مغازه‌ها و سپس حرکت بسوی آکواریوم. این آکواریوم در قسمت جنوبی جزیره واقع شده بود و حدود 45 دقیقه از هتلمون با موتور سیکلت تو راه بودیم.  آکواریوم خیلی بزرگ نبود. من قبلا آکواریوم کوالالامپور رو دیده بودم و این اصلا قابل مقایسه با اون نبود. نکته جالب این برنامه شوی ببرها و شوی پرندگان بود که خیلی جالب و زیبا اجرا شد. بازار عکس گرفتن با ببرها هم رونق داشت. برای هر عکس 600 بات!.

بعد از خروج از آکواریوم سری به باغ پروانه‌ها زدیم که در نزدیکی آکواریوم واقع شده بود. این باغ هم علیرغم زیباییهای خودش باز در مقایسه با نوع مالزیاییش خیلی کوچک‌تر و کم تنوع‌تر بود.

از باغ که خارج شدیم حدود ساعت 4:30 بعد از ظهر بود. برگشتیم هتل تا نماز بخونیم و کمی استراحت کنیم. در مسیر برگشت هم از مقابل فروشگاه BigC که از فروشگاههای زنجیره‌ای معروف تایلنده رد شدیم و چون نزدیک هتل بود و از طرفی تنها شعبه KFC جزیره در اون واقع شده بود تصمیم گرفتیم پس از استراحت برای خرید و صرف شام برگردیم BigC. هتل که رسیدیم باز از طریق پذیرش موتور سیکلت رو برای یکروز دیگه تمدید کردیم. پس از استراحت دوباره برگشتیم BigC و کمی گشت و گذار و تصمیم برای صرف شام که دیدیم جا تر و بچه نیست. شنیدین می‌گن طرف مرغه (یعنی شب زود می‌خوابه) این مثل در مورد خیلی از تایلندیها واقعا صادقه. ما اون شب بدون صرف شام و دست از پا درازتر برگشتیم هتل.

روز پنجم- 30/11/1387

برای امروز با توجه به شلوغ بودن برنامه‌های دو روز گذشته برنامه خاصی رو پیش‌بینی نکرده بودیم. بنابراین تا حدود ساعت 12 خوابیدیم. پس از صرف صبحانه راه افتادیم و کمی گشت و گذار داخل هتل و سپس مراجعه دوباره به BigC. کمی خرید و اینبار صرف نهار در KFC. شاید اولین وعده غذایی بود که خارج از هتل تونستم تا حد سیری غذا بخورم. دوباره رفتیم دکه مخصوص فروش تور که دیگه باهاشون آشنا هم شده بودم و برای فردا برنامه تور National Marine Park رو سفارش دادم. با توجه به اینکه از نظرشون مشتری سابقه‌داری محسوب می‌شدم تخفبف خوبی بهم دادن و برای فاطمه خانم گل هم پول نگرفتند.